donderdag 16 augustus 2007

Dag 13, donderdag 16-8

Gisteravond zijn we gaan eten aan de overkant van de weg. Dat klinkt heel makkelijk te bereiken, maar dat is het niet. Als we hier met de auto weggaan moeten we naar rechts. De 192 waaraan dit hotel ligt is een 6-baansweg. Om aan de overkant te komen moet je dus rechts, proberen op de linkerrijstrook te komen en dan een u-turn (een draai dus) maken. Dit is wat Amerikanen doen. Wij zijn Nederlanders en gaan lopen. Ook dat klinkt simpel. Maar het is misschien nog wel gevaarlijker dan met de auto. Er loopt een trottoir langs de weg, dat wel. En er zijn ook stoplichten met oversteekplaatsen. Je drukt dan op een knop en na een tijdje gaat het voetgangerslicht op groen, nou ja wit is het mannetje hier. Maar zodra je begint te lopen gaat er naast het lichtje een teller lopen die aftelt. Nu halen wij dat ruim, hij is pas bij 10 als wij aan de overkant zijn. Maar al die oudjes die hier rondlopen? Ik zou niet graag in hun schoenen staan.

Trouwens, dat zou ik ook niet als ik de sociale voorzieningen hier zie. Want ik neem aan, dat het niet uit vrije wil is dat ze blijven werken. In restaurants, in Disneyworld, overal zie je bejaarden aan het werk. Het triests vond ik de dame van een jaar of 80, die bij McDonalds rondschuifelde met een veger en blik. Onze ober gisteravond bij “Bob Evans” was ook de 65 al gepasseerd. Zoals zoveel obers en serveersters noemde hij me sweetheart en honey….. ik blijf me verbazen hier in Florida. O ja, het eten was erg lekker, meat loaf voor Erik en noodles met steak voor mij

Vandaag rustig uitgeslapen. We wilden nog naar de Toys ‘r us en de Florida Mall. Erik is daar geslaagd voor wat spelletjes, maar ik geef het op. De enige winkel waar ik wat wilde kopen hadden ze niets in mijn maat en dat zei de verkoopster ook nog eens op een snibbig toontje. Ik heb geen idee waar al die vrouwen, die veeeeel dikker zijn dan ik hier hun kleding kopen.

We hebben gegeten bij Taco Bell en zijn daarna naar de bioscoop gereden. Daar hebben we Stardust gezien, een fantasyfilm met o.a. Robert De Niro in een schitterende bijrol. We vonden de film allebei een topper.

Morgen weer vroeg op, we gaan naar Busch Gardens. Dat is een behoorlijk eind rijden, omdat dat niet in Orlando is, maar in Tampa aan de westkust.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Marielle,

Kun je niet gewoon een Amerikaanse met ongeveer jouw maat vragen waar je voor kleding het beste naar toe kunt gaan?
Zij kan zich moeilijk beledigd voelen.
Ik wens jullie nog een paar fijne dagen!

Gerrie.

Donald Duck zei

Tja helaas is het sociale stelsel niet zoals hier in Nederland en moeten daar mensen van 65 en ouder ook werken om nog een beetje rond te komen.
Daarom ook dat je ze een "tip" moet geven zodat ze wat extra geld krijgen, meestal werken ze trouwens op tip basis dus dat is alles wat ze krijgen. Geen vast salaris.
Maar goed laat het je plezier niet wegnemen het is eenmaal zo.