vrijdag 17 augustus 2007

Dag 14, vrijdag 17-8

Soms slaap je niet zo goed, zonder aanwijsbare reden. Vannacht was zo’n nacht. Ik kon niet in slaap komen en was om 3 uur weer wakker. Een beetje moe dus op weg naar Tampa. Dit was een behoorlijk lange rit van zo’n uur en een kwartier. De weg was erg simpel, de I4 en dan rechtdoor naar Tampa…. Het is toch wel een avontuur zo’n Amerikaanse snelweg. Je kunt aan alle kanten inhalen en ingehaald worden. Eigenlijk is de beste methode op 1 baan blijven en dezelfde snelheid blijven rijden. En dan is het een makkie. De maximum snelheid is 70 mijl per uur, niet enorm hard dus. Een prima ritje zo.

Busch Gardens is een mooi park, dat voor de ene helft bestaat uit heel veel achtbanen en voor de andere helft uit een dierentuin/safaripark.
Natuurlijk begonnen we met de achtbanen. En voor iemand met hoogtevrees ben ik toch wel erg trots op mezelf, zoveel enge ritten heb ik de laatste 2 weken gemaakt. Vandaag de Gazi (een houten achtbaan met te veel door elkaar geschud) en de Kumba. Die ging voor mij hard genoeg, over de kop, spinning en naar beneden vallen…. Tja, degene die dit park kennen weten wat de topattractie is. De SheiKra. En daar heb ik mijn grens gelegd, dit heeft Erik alleen gedaan. 90 graden 200 feet recht naar beneden vallen met je voeten bungelend boven de afgrond gaat mij net iets te ver, ik werd al misselijk van ernaar kijken. Erik kwam er helemaal glunderend uit, hij vindt het allemaal geweldig. Samen hebben we wel 2 waterattracties gedaan, you may get soaked staat er dan. De Tidal Wave viel wel mee, maar uit de Congo River Rapids kwamen we kletsnat uit. Gelukkig is het goed weer en droogt het snel.

We zagen een 4-Dfilm the Pirates met Leslie Nielsen en daarna gingen we op een safari langs de neushoorns (die zich verstopt hadden) en zebra’s ed. We wandelden door de dierentuin en namen toen de taxi naar huis. Nou ja, die nam Erik, ik moest zelf rijden.

Geen opmerkingen: