dinsdag 7 augustus 2007

Dag 4, 7-8 shoppen

Vandaag was de eerste winkeldag. Gisteravond lagen we vroeg in bed, de hitte maakt ons moe denk ik. 24 uur later werden we pas wakker. In ieder geval hebben we hele fijne beddenJ

Erik heeft eerst nog ge-msn-t in de hal en daarna zijn we op stap gegaan naar de Florida-Mall. De TomTom werkt nog steeds prima, al heeft hij moeite met het vinden van de ingang, wij dus ook. Maar uiteindelijk hebben we het gevonden en kon de shoppret beginnen.

Een koffie bij Starbucks was mijn eerste keuze, een heel stuk lekkerder dan de meeste koffie die ik hier gehad heb. En toen was het winkel in, winkel uit. 250 stuks zijn er, inclusief een aantal grote warenhuizen (Sears, Macy’s ed). veel valt er niet te melden van deze dag, het was bijna zo vermoeiend als gisteren, alleen een stuk minder warm door de airco. Veel voor mezelf heb ik niet gekocht, alleen een boek. Maar dat komt vooral doordat ik nog onder de indruk ben van het verschrikkelijk grote aanbod. Erik heeft een paar erg mooie Nikes gekocht en wat kleine dingetjes bij Hot Topic. Daar heb ik ook een t-shirt weten te bemachtigen. Bij de M&M’s winkel heb ik een paar foto’s gemaakt, wat een aparte winkel! Twee zakjes M&M’s waren samen 19 dollar, oeps. Een andere leuke winkel was make-a-bear, waar kinderen (en volwassenen zag ik ook) zelf een beer kunnen vullen en aankleden. Een naam geven via internet hoorde er ook nog bij. Erg grappig, maar de prijzen logen er niet om. Voor mijn 2 nichtjes heb ik echter 2 hele leuke knuffels van Shrek-babies gekocht. En ik moet zeggen, dat ik in de verleiding ben gekomen om zelf ook een beer te maken….. misschien nog op het einde van de vakantie.

We hebben een stuk pizza gegeten in de Foodcourt met een ijsje na. Als drankje hebben we Mountain Dew ontdekt, erg lekker, wat jammer dat dat niet in Nederland te koop is. Uit Duitsland neem ik altijd Apfelschorle mee, maar om nu met een krat Mountain Dew naar huis te vliegen lijkt me wat overdreven.

Straks gaan we eten naast het hotel in Black Angus, een steak house, al vrezen we voor de Karaoke. Dat zou wat zijn voor Johan, mijn oudste zoon.

Morgen staat Epcot op het programma, al is het wel erg heet, 99F gaf de thermometer net aan. Ik weet niet precies hoeveel dat is, maar het is wel veel! Zodadelijk ga ik onze route voor morgen uitstippelen, het is wel makkelijk als je weet wat je wilt zien zodat je geen tijd verliest aan een tweede Tom Sawyereiland. Al klopt het boek wat ik heb niet altijd, zij schreven dat Stitch’s great escape niet leuk was terwijl ik dat juist erg geinig vond.

Tot morgen weer allemaal!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een programma zeg! Dat Epcot lijkt me wel leuk. Maak je veel foto's? Enne.. 99 graden F is 37 graden C. Piew!

Jan

Anoniem zei

Hoi Marielle,

Zo te lezen hebben jullie een geweldige tijd! Ik geniet elke dag van je stukjes dus ik hoop dat de laptop blijft leven.
Mountain dew is wel in nederland te koop, o.a. bij de subway broodjeszaken (in Amsterdam de dichtsbijzijnde volgens mij) en misschien bij de bijenkorf.
Geniet van de vakantie!

Inge

Donald Duck zei

Weer een leuke aanvulling op een mooi verslag, wel mogen er wat meer foto's erbij ;-)

Ene Mountain Dew is mijn favoriete drank als ik in de USA ben!

Anoniem zei

Ja Florida Mall is vermoeiend he! Wij hebben er tot sluitingstijd gelopen vorig jaar en zijn daarna nog naar WalMart gegaan. Wat waren wij moe! Op aanraden van de taxichauffeuse naar Typhoon Lagoon gegaan de dag erna. Een beter advies hadden we niet kunnen krijgen!
Nog veel plezier daar! Ik ga weer verder met plannen voor 2008/2009 :) Krijg er nog meer zin in na het lezen van jullie reis.

Groetjes, Chantal (Chanty - Orlandotips forum)