vrijdag 10 augustus 2007

Dag 7, vrijdag 10-8

Gistermiddag zijn we nog gaan winkelen in Downtown Disney, zoals ik al verteld had. Dat is een enorm complex met veel verschillende winkels. Een deel is geheel in Disneystijl. De grootste Disneywinkel zit daar, maar ook een speelgoedwinkel met Mr.Potatoehead en veel Star Warsspullen. Een winkel alleen met Poohberen (ik heb een foto gemaakt voor een Pooh-fan), een winkel vol pins, een legowinkel. Een ander deel is Pleasure Island vol clubs ed. Daar Erik pas 17 is hebben we daar niet veel aan, je moet hier 21 zijn om te mogen drinken. Het derde deel bestaat uit winkels buiten Disney om. De grootste daar is een Virgin Recordstore. En ja, het was moeilijk om ons in te houden in dit shopping-walhalla. We hebben nog wat kadootjes voor iedereen gekocht, maar we houden het bij familie en hele goede vrienden. Het wordt wel erg veel zo. En voor bv. Mijn ouders weten we echt niets, we hebben even gedacht aan his and hers Mouse-oortjes, maar ik weet niet of ze dat wel waarderen. Voor onszelf hebben we wat Mangaboeken voor Erik en een cd van Yo Yo Ma voor mij gekocht. Eindelijk iets dat niets met Disney heeft. Na 3 uur shoppen waren we op en reden we naar huis. Voor het eerst miste ik een afslag en reden we verkeerd. Het autorijden is hier zo makkelijk, dat ik nog niet snap hoe dat kon. Maar gelukkig hadden we TomTom bij en was het makkelijk bij te sturen. Verder hebben we TT nauwelijks nodig, zeker bij Disney is alles erg goed aangegeven.


Maar goed, op naar vrijdag. Vanmorgen weer om 7.15 op, hoe zo uitrusten op vakantie? Om 8.30 stonden we voor de poort van de MGM-studio’s. Dat is alweer het derde Disneypark op onze lijst. En het was ook weer een geweldige dag. We deden de Star Tours, die ik in Parijs ook al eens gedaan had (al is dat wel al heel lang geleden, 1996 denk ik). Dat is grappig, je zit in een space-tourship, dat helemaal verkeerd vliegt en in een gevecht terecht komt bij de Death Star. Tja, vooral leuk voor Star Warsfans dus. De show van Indiana Jones was leuk, de Great Movie Ride vond ik ook mooi. We hebben erg lang in de rij gestaan voor Rock ‘n’ Roller Coaster. Maar dat was het wel waard, een geweldige achtbaan met de muziek van Aerosmith. Erik was zo aardig om met mij naar de Voyage of the little mermaid te gaan, een musical met liedjes uit de kleine zeemeermin. En daarna was het rennen voor de laatste show: “ Lights, Motors, Action! Extreme stunt show” Autoraces en achtervolgingen met spectaculaire stunts, door vuur rijden en achteruit springen. Fantastisch.

Het was nu zo warm, dat we het voor gezien hielden voor vandaag, op tv zeggen ze dat het 98 graden is en dat het aanvoelt als 106 graden, boven de 40C is dat. Het schijnt koeler te worden, maar ik merk er nog niets van. In ieder geval is de kans op regen vanaf morgen groter.

Vanavond rustig relaxen en morgen gaan we naar Discovery Cove, waar we gaan zwemmen met dolfijnen. Ik verheug me er nu al op.

Denk eraan, de foto's staan hieronder in de volgende 2 berichten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahhh, Star Wars!!!

Anoniem zei

Leuk verslag tot nu toe. Ga zo door !

Ben Zwaan Orlando Forum