zondag 5 augustus 2007

Dag 2, 5-8: rust en wennen

We zitten al helemaal in de nieuwe tijdzone. Voor vandaag staat er niet veel op het programma. Acclimatiseren en uitrusten.

Eerst maar eens op ons gemak in het hotel ontbijten. Een ontbijtbuffet stond voor ons klaar. Erik en ik gaan natuurlijk voor de pancakes met maple sirup. Tja, in worstjes, mashed potatoes en Bacon and eggs hadden we even geen zin. Maar de pancakes waren prima. Dit was iets te duur om elke dag te doen, maar voor de eerste dag erg relaxend.

We hebben een kluisje geregeld bij de desk en proberen internet uit. Dat werkt dus niet op onze kamer, wat wel zou moeten. Omdat hij het in de hal wel doet moeten we even bellen naar een helpdesk, maar dat moet ik nu nog doen. Want ik had het verkeerde nummer gekregen….

Eerst maar eens op zoek naar een grote supermarkt. Walmarkt is rechtsaf en dan een kwartier rijden, zegt de vrouw van de receptie. En dat klopt. De 192 afrijden en we komen langs een enorm aantal winkels, restaurants en weet ik nog wat meer. Ik rijd wat relaxter, het valt reuze mee. Alleen heb ik de neiging om met mijn linkervoet te willen schakelen en dan vind ik niets! Nou ja, dat gaat wel weer over.

Bij de Wallmarkt een nieuwe cultuurschok. Ja, wisten wel dat het groot was, maar dit is enorm. Alles hebben ze er, alles? Nee, toch niet, geen powerconverter. Daarvoor moeten we naar een Radioshack volgens de verkoper. Ok, gaan we morgen wel naar zoeken.

We hebben een koelkastje op de kamer en daarom wat brood, beleg, cola, sap en koekjes gekocht. En ook een goede sunblock en scheermesjes voor Erik.

Als we buiten komen en weg willen rijden zien we een radioshack tegenover de Walmarkt, remmen en de parkeerplaats op. Gelukkig houdt iedereen hier goed afstand. Een converter voor de Nintendo Ds gekocht en terug naar het hotel. Dar hebben we een broodje gegeten en nu zit ik dit te typen. Wel erg lang, volgens mijn zoon. Maar ik heb de tijd.


Morgen Magic Kingdom…

Geen opmerkingen: