woensdag 8 augustus 2007

Dag 5, 8-8

Vandaag was een zware dag. Vanmorgen om 7 uur ging de wekker en na het ontbijt en een douche vertrokken we naar Epcot. Daar kwamen we dan ook wel erg vroeg aan, om 8.15. We konden lekker vooraan parkeren en ik was zelfs zo slim een handdoek over het stuur en mijn stoel te gooien zodat ik niet weer mijn handen zou verbranden zoals maandag na Magic Kingdom. Eerst gewacht bij de ticketcontrole, daarna in het park voor de touwen. Om 5 voor 9 kwamen daar Mickey en Minnie, Chip and Dale (knabbel en babbel), Goofy en Pluto om de eerste rij te knuffelen. Nee, daar stonden we niet, ik denk dat Erik daar heel blij mee was. Er zat wel een schattig meisje van zo’n anderhalf in een wandelwagentje. Ze wilde Chip (of dale, ik zie het verschil niet) niet meer loslaten en dat zag er heel lief uit. Toen de touwen losgingen liepen (ik weiger te rennen!) we naar Soaring. In de allereerste vlucht konden we mee. Wat was dat prachtig! Je vliegt over Amerika, het lijkt erg echt, maar je komt nauwelijks van je plaats. Ik weet het, zo klinkt het niet leuk. Daarna snel in the Circle of life, waar ik verder geen woorden aan vuil wil maken, brr veels te amerikaans voor mij. Al waren Pumba en Timon wel grappig. Op naar Test Track, eerst een fast pass trekken en daarna gewoon in de rij. Dat duurde maar 20 minuten. Dit vonden we ook fantastisch, het ging hard en nog harder! Great!

Onze fast pass was nog niet, dus gingen we naar The Sea waar we Nemo’s show zagen. Dat vond Erik niets, maar ik vond het wel lekker rustig na Test track. Turtle Talk was erg grappig, Crush geeft echt antwoord op de vragen van het publiek. En hij gaf behoorlijk gevatte antwoorden. Een jongetje vroeg wat turtles eten, dat legde Crush uit en toen vroeg hij wat dat jochie at. Die werd wat zenuwachtig en antwoordde “ food” “ yeah, talk about the obvious” was Crush’s antwoord.

Onze fast pass was goed nu en we gingen nog een keer in test track.

Daarna wilden we een fast pas halen voor soarin, maar die was pas vanaf 5 uur geldig en dat was pas over 6 uur. Dan maar niet. Een broodje gegeten en de World Showcase gelopen. Dit vond Erik niet echt geweldig, maar uiteindelijk vond hij het wel leuk, denk ik. Ik moet zeggen, dat de landen die ik ken niet echt realistisch waren, dus diegene die ik niet kende zullen ook wel verdisneyd zijn. Maar ik vond China leuk en the three caballerosshow in Mexico ook.

Het was zo vreselijk warm, dat het wel erg afzien was om veel buiten te zijn. We namen nog een fast pass voor honey I shrunk the audience, die we eigenlijk meteen konden zien. Deze 3Dshow was leuk, maar het was vreselijk vervelend dat we een half uur in de voorhal moesten staan wachten terwijl we steeds meer op elkaar gedrongen werden. We werden moe.

Dus na deze show zijn we naar het hotel gegaan om daar uit te rusten, het was 5 uur dat we terug waren, 98 graden Fahrenheid, 10 mijl gelopen en doodop. Maar wel voldaan, het was een leuke dag. Morgen? Dat zien we dan wel weer. Waarschijnlijk wordt het een waterpark en wat shoppen.

Ik vind het trouwens erg leuk als jullie commentaar schrijven, dan weet ik tenminste dat het gelezen wordt.

Als Johan dit leest: ik ben je e-mail adres vergeten en Erik weet het ook niet, kun je me een keertje mailen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Natuurlijk lees ik het lieverd ;-) Wat een avontuur, alleen zo jammer dat het zo heet is.

Anoniem zei

Ik vind het heel leuk om te lezen Marielle. Ik ben alleen geen Disney mens dus voor een groot deel weet ik niet waar je het over hebt :-)
Maar verder vind ik het leuk te lezen over het winkelen en de reis en hoe het er in de VS aan toegaat.