zaterdag 11 augustus 2007

Dag 8, zaterdag 11-8

Vanmorgen weer vroeg op, want we wilden op tijd zijn. Stel je voor, je verslapen voor deze dag! Maar nee, om 8.30 stonden we voor de deur van Discovery Cove. We stonden niet lang in de rij voordat we naar binnen mochten en in konden checken. We kregen een pasje voor vandaag waarmee we ook Seaworld en Busch Gardens kunnen bezoeken. Op mijn kaartje kwam mijn credit card, zodat ik niet de hele dag met mijn portemonnee hoefde te lopen. Want hoewel alles inclusief is kost het echt nog wel geld deze dag. We haalden onze zwemvesten op en kregen een snorkel met masker. Nadat we alles in een kluisje hadden gedaan haalde ik nog een zwemmasker op sterkte, geweldig dat werkte!

Een ontbijt kon er nu wel in, een paar kleine broodjes en wat te drinken. Maar we mogen de hele dag drinken en eten wat we wilden, dat zit bij de prijs inbegrepen. We hebben even het park bekeken voordat we naar de Starfish Cabana gingen voor het hoogtepunt van de dag: het zwemmen met dolfijnen.

In een groep van 8 personen kregen we eerst een uitleg en een filmpje te zien en daarna mochten we dan het water in gaan. We ontmoetten daar eerst Lester, een dolfijn van 40 jaar oud. We mochten hem aaien en vis geven en daarna zelfs een kus geven! Erik en ik mochten als eersten naar het midden van de baai en werden door Lester teruggetrokken. Daarna kwam Maria, zij was pas 4 jaar oud. Met haar zwommen de andere 6 in onze groep. Het was fantastisch om dolfijnen van zo dicht bij te zien en voelen, dit was een ervaring die ik niet had willen missen. Alleen al dit half uurtje maakte de hele dag geweldig!

Daarna kregen we de foto’s te zien en hebben natuurlijk het pakket gekocht. Even slikken wat betreft de prijs, maar ze zijn wel erg mooi geworden. De cd zat erbij en daarom al hier een paar foto’s in het volgende bericht. We snorkelden daarna in het rif met de vissen, al vindt Erik roggen vieze beesten. Hij gruwelde toen we die plotseling onder ons zagen verschijnen. De warme rivier was lekker ontspannend en toen was het tijd voor een maaltijd. Ik koos voor de zalm met een lekkere salade en Erik voor een hotdog. Als dessert at ik dan toch de beroemde Key Limepie, Erik koos de Chocolade Taart. Helemaal vol trok ik me terug op een strandstoel, Erik ging nog zwemmen.

Als laatste wandelden we door de Aviary, waar we prachtige vogels van wel heel dichtbij konden bewonderen. Met onze foto’s, en t-shirt voor Erik, een pet voor mij vertrokken we oververhit, moe en heel voldaan naar ons hotel.

Wat we morgen doen? We weten het nog niet, ik zou wel eens willen uitslapen. Al ben ik bang dat ik toch weer vroeg wakker ben. Het idee is om naar de bioscoop te gaan, maar de rest van de dag zien we nog wel. Even bijkomen van deze eerste week….

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gaaf zeg die dolfijnen, mooie foto's. Ja, ik verbaas mij waar je al die energie vandaan haalt.

Anoniem zei

Al dat Disney doet me niet zoveel, maar dat zwemmen met de dolfijnen is wel heel erg leuk zeg!
Wat een fantastische ervaring lijkt me dat!

Groetjes, Marcella

Anoniem zei

Hey wat leuk met je zoon op stap naar de states , helemaal super he dat je het kan meemaken zwemmen me de dolfijnen is een hele mooie belevenis , geniet van de rest van jullie holiday :-))
Ik ga in 2008 met mijn zoon dan 17jr naar NY en naar Orlando , maar eerst nog met mijn dochtertje in september naar Orlando.

groetjes Danielle van het orlando forum

Anoniem zei

Nou, nou het is me wel wat. Zwemmen met dolfijnen! Ook alle andere dingen klinken heel leuk :)
Met de katten gaat het prima hier al heb ik Nino pas 2 keer heel even gezien. Ook Albel is oke. Veel plezier nog. groetjes, Johan